momentul (neplăcut) al adevărului

momentul (neplăcut) al adevărului

Category:

By

/

read

.. [duminică, 19 ianuarie]

Trăim cu iluzia că suntem informați, e o iluzie complexă, un labirint de idei pe care le considerăm ale noastre și care de fapt au fost implantate iar implanturile nu sunt întâmplătoare. Nu este o conspirație, ci o tehnică de marketing.

Operațiunea de marketing are drept scop vânzarea produsului și fidelizarea clientelei favorizată de sugestia alegerii proprii: nu am fost convins de reclamă să achiziționez produsul, a fost decizia mea pe care mi-o asum și o apăr. De unde această atitudine? Din fabricarea iluziei că eu, utilizatorul anonim am descoperit ceva in exclusivitate, că sunt cu un pas înaintea celorlalți și asta mă scoate din anonimat, o condiție pe care eu voi fi determinat să o protejez.

Titluri gen Ce nu vor medicii să știți, Distribuiți până nu va fi șters de pe net sau De ce se tem guvernanții insinuează accesul la informații privilegiate, ori deținerea de astfel de informații te plasează in loja celor aleși. Cine nu este receptiv la sentimentul apartenenței la o elită? Intervine firescul emoțional și în momentul în care cineva te contrazice, nu mai analizezi rațional opinia celuilalt, ci te lași dominat de sentimentul că interlocutorul vrea să-ți răpească statutul privilegiat și în loc să răspunzi logic argumentelor sale vei începe o dispută emoțională cu tendințe degenerative rapide.

Am încercat să explic aici unul din multele aspecte ale funcționării social media fiindcă lumea crede sloganul fals că nimic nu va mai fi cum a fost, de fapt toate au fost deja sub alta formă, s-au schimbat doar decorurile si tehnologia de diseminare, mesajul în sine nu a fost modificat, doar stilizat pentru a se potrivi cu tehnologia aferentă. Evident că o astfel de postare nu este atractivă, oamenii care au venit la o petrecere nu-l vor aprecia pe cel care le vorbește despre efectele dăunătoare ale fumatului sau consumului excesiv de alcool, dar din păcate excesele de tot felul nu devin mai puțin nocive doar fiindcă avertizorii nu sunt prea populari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *